Desperate times...

För att komma tillrätta med tentapluggandet tänkte jag ge mig själv ett kraftfullt incitament att studera. Av erfarenhet fungerar inte belöningssystem, eftersom jag i slutändan belönar mig själv oavsett hur mycket jag pluggar. Därför kommer jag denna gången prova ett straff!

Löfte: Om jag, Per Nyström, inte får VG på tentan i delkursen "Internationell ekonomi" lovar jag att skaffa ett fadderbarn från Indien genom någon hjälporganisation.

Det bör tilläggas att förutom den ekonomiska börda detta kommer innebära, så är inte Indien mitt favoritland. Kalla mig rasist, men jag tycker indier är lite lömska. Positivt är dock att någon alltid vinner - antingen får jag ett snyggt A/B i betyget, eller så får en fattig indisk unge ett drägligare liv. Notera dock att jag inte lovar att behålla ungen någon längre tid.

Kommentarer
Postat av: anonym

Du kan inte överge Ramesh efter säg sådär 2-3 månader. Nästa faddergala åker du och Agneta Sjödin och besöker ungen och han ger dig någon ful teckning som han ritat. Du ler ansträngt och pratar om hur bra det känns att hjälpa andra. Ramesh kramar dig och du vill egentligen bara slänga bort hans smutsiga indiska kropp men lyckas behärska dig, men när Agneta Sjödin ansluter för gruppkram blir det för mycket och du börjar gråta av vanmakt och äckel. TV4 är övertygad om att det är glädjetårar och låter klippet gå som trailer under fyra veckor innan själva faddergalan. Bäst att du skriver VG...

2008-05-26 @ 11:20:30
Postat av: pitten

Incitament...HAHA!

2008-05-27 @ 16:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback